Výhodná akce – bitka

Sleva! Kupte tři za cenu dvou! (Nebo dva za cenu tří, zákazník je jako býk, červená cedulka je pro něj stejně dráždivá jako prapor a už je celkem jedno, co je na ní napsáno.) A tím to nekončí. Akční ulička, slevový stojan, vyřazené artikly. Boxerský ring, kolbiště, bojiště. Zákazbýci a jejich zápasy – aneb jak jsem byla na brigádě.

Není lehké míti na sobě pracovní oděv – zelenou mikinu s nápisem „Mohu Vám pomoci?“ Zákazník pak nabývá dojmu, že prodavač je všemocný a dokáže zařídit lepší počasí, spásu světa nebo například sirup z akční nabídky. „Máte zubní pastu za těch devatenáct devadesát?“ „Nemáme.“ A pak nastává rozhovor až příliš podobný výslechu. „A proč, když ji máte v letáku?“ Co jim má pak prodavač říci? Protože je to jen obchodní trik na lákání lidí do obchodů? Protože ve skladu byly jen dvě krabice? Prtže od rána všichni chodí a ptají se na zubní pasty, utěrky, sirupy, sušenky a krémy na boty?

Když se dostane akce mezi komando lidí důchodového věku, nastává okamžik býčích zápasů. Boje na život a na smrt. Při vyvěšení cedulky „Výhodná cena“ rozeberou první chamtivé ruce regál do posledního šroubku. Odhodlaný, nebojácný a statečný brigádník hrdinně čelí rozzuřenému davu s poslední krabicí Arielu za polovic. Nejvýhodnější taktikou se zdá býti vhození nebohého pracího prášku do davu. Za chvíli se ozývá trhání látky a nadávky, které se nedají publikovat.

Akční zboží je zdánlivě výhodné a velice lákavé. Ale jeho cena je navýšena o fyzické zdraví kupujících a duševní zdraví prodavače. A stojí vám to za to, milí zákazníci? Když už jste rozzuřeným zákazbýkem, alespoň ze sebe nenechte udělat zákazvola tím, že se budete hádat o levnější aviváž.